ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Протокол засідання № 156/03 1 жовтня 2012 року 13 год. 00 хв. м. Київ, вул. Садова, 3 а, к. 416 Голова Комітету Омельченко О.О. Секретар Комітету Гордієнко С.В. Присутні: члени Комітету: Сінченко В.М., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Єгоров О.М., Фомін О.В. Відсутні: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Петренко В.М., Касянюк О.Р., Надоша О.В. Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., Гарбуз Ю.П. Запрошені: Забарський В.В. - народний депутат України; Ганущак Ю.І. - народний депутат України; Качний О.С. - Віце-президент Асоціації з економічних питань та зовнішніх зносин, голова Київської обласної ради; Ломов К.В. - заступник керівника юридичного Управління Київської обласної ради; Садовський В.І. - Коцюбинський селищний голова; Євстєфєєв В.М. - депутат Коцюбинської селищної ради; Крайнік Д.В. - юрист, Коцюбинська селищна рада; Доброханська Н.Є. - заступник директора Департаменту реформування публічної адміністрації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України; Скопненко Г.П. - керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України; Колісніченко В.Є. - завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування; Кравченко В.В. - директор Центру правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”; Цибитовський С.Ю. - начальник відділу з питань правової політики Секретаріату Асоціації; Зубович І.О. - заступник начальника Головного управління Держкомзему у Київській області; Петрук В.І.- начальник Управління з питань земельних ресурсів, КМДА; Целовальник С.А. - начальник Головного управління містобудування та архітектури, КМДА, головний архітектор м. Києва; Куделін А.Є. - заступник начальника Головного управління містобудування та архітектури, КМДА; Москаль Д.Д. - помічник-консультант на громадських засадах народного депутата України А.Портнова. ПОРЯДОК ДЕННИЙ 1. Про призначення позачергових місцевих виборів. 1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів. 1.2. Про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо розгляду клопотання заступника Київського міського голови – секретаря Київської міської ради Г.Гереги щодо призначення позачергових виборів Київського міського голови. 2. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови (Охтирська міська рада Сумської області) (реєстр. №11182, В.Даниленко, С.Гордієнко) 3. Про проект Закону про місцеві ініціативи (реєстр. №9404, н.д. О.Черноморов) 4. Про проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим" (щодо управління майном) (реєстр. №11174, друге читання) 5. Про проект Закону про внесення змін до Законів України "Про Кабінет Міністрів України" та "Про центральні органи виконавчої влади" (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №10457, друге читання) 6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року" (щодо вдосконалення окремих положень) (реєстр. №11104, друге читання) 7. Про звернення голови Луганської обласної ради В.Голенка щодо дати проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ради та сільських, селищних, міських голів та про позицію з даного питання Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України. 8. Про звернення Київської міської ради щодо розширення меж міста Києва шляхом приєднання селища Коцюбинське Київської області та про звернення Київської обласної ради щодо відновлення історичних меж селища Коцюбинське Київської області. 9. Про проект Рекомендацій Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо переліку документів, які подаються до Верховної Ради України місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при порушенні питання про призначення позачергових місцевих виборів. 10. Про порушення клопотання перед Головою Верховної Ради України щодо нагородження позаштатного консультанта Комітету В.Л.Федоренка цінним подарунком Верховної Ради України з нагоди Дня юриста (8 жовтня). 11. Кадрове питання. 12. Різне. *** СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього. Секретар Комітету С.Гордієнко запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про порушення клопотання про нагородження головного консультанта секретаріату Комітету Дмитрук Л.В. Грамотою Верховної Ради України. Пропозицію підтримано. Секретар Комітету С.Гордієнко уточнив, що під кадровим питанням треба розуміти пропозицію про призначення помічника-консультанта народного депутата України О.А.Маковського на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Взято до відома. Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування С.Подгорний запропонував змінити черговість розгляду питань порядку денного засідання Комітету. Пропозицію підтримано. Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань: 1. Про призначення позачергових місцевих виборів. 1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів. 1.2. Про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо розгляду клопотання заступника Київського міського голови – секретаря Київської міської ради Г.Гереги щодо призначення позачергових виборів Київського міського голови. 2. Про звернення Київської міської ради щодо розширення меж міста Києва шляхом приєднання селища Коцюбинське Київської області та про звернення Київської обласної ради щодо відновлення історичних меж селища Коцюбинське Київської області. 3. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови (Охтирська міська рада Сумської області) (реєстр. №11182, В.Даниленко, С.Гордієнко) 4. Про звернення голови Луганської обласної ради В.Голенка щодо дати проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ради та сільських, селищних, міських голів та про позицію з даного питання Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України. 5. Про проект Рекомендацій Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо переліку документів, які подаються до Верховної Ради України місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при порушенні питання про призначення позачергових місцевих виборів. 6. Про проект Закону про місцеві ініціативи (реєстр. №9404, н.д. О.Черноморов) 7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року" (щодо вдосконалення окремих положень) (реєстр. №11104, друге читання) 8. Про проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим" (щодо управління майном) (реєстр. №11174, друге читання) 9. Про проект Закону про внесення змін до Законів України "Про Кабінет Міністрів України" та "Про центральні органи виконавчої влади" (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №10457, друге читання) 10. Про порушення клопотання перед Головою Верховної Ради України щодо нагородження позаштатного консультанта Комітету В.Л.Федоренка цінним подарунком Верховної Ради України з нагоди Дня юриста (8 жовтня). 11. Про порушення клопотання про нагородження головного консультанта секретаріату Комітету Дмитрук Л.В. Грамотою Верховної Ради України. 12. Кадрове питання. УХВАЛИЛИ: 1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. 1. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів. 1.1. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів. Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 16 грудня 2012 року. Загалом на розгляд подається 30 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме: 15 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 9 – у зв’язку зі смертю, 6 – за рішенням суду. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори: Захарівського сільського голови (Захарівська сільська рада Світловодського району Кіровоградської області), Дмитрівського сільського голови (Дмитрівська сільська рада Вознесенського району Миколаївської області), Мазанського сільського голови (Мазанська сільська рада Сімферопольського району Автономної Республіки Крим), Охоченського сільського голови (Охоченська сільська рада Нововодолазького району Харківської області), Оленівського сільського голови (Оленівська сільська рада Балтського району Одеської області), Киріївського сільського голови (Киріївська сільська рада Сосницького району Чернігівської області), Лобойківського сільського голови (Лобойківська сільська рада Петриківського району Дніпропетровської області), Садківського сільського голови (Садківська сільська рада Житомирського району Житомирської області), Росішківського сільського голови (Росішківська сільська рада Рахівського району Закарпатської області), Підстепненського сільського голови (Підстепненська сільська рада Цюрупинського району Херсонської області), Бужанівського сільського голови (Бужанівська сільська рада Горохівського району Волинської області), Інгуло-Кам’янського сільського голови (Інгуло-Кам’янська сільська рада Новгородківського району Кіровоградської області), Малозахаринського сільського голови (Малозахаринська сільська рада Солонянського району Дніпропетровської області), Дашковецького сільського голови (Дашковецька сільська рада Віньковецького району Хмельницької області), Старожадівського сільського голови (Старожадівська сільська рада Сторожинецького району Чернівецької області), Новогригорівського сільського голови (Новогригорівська сільська рада Генічеського району Херсонської області), Калчівського сільського голови (Калчівська сільська рада Болградського району Одеської області), Пироговецького сільського голови (Пироговецька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області), Новокиївського сільського голови (Новокиївська сільська рада Томаківського району Дніпропетровської області), Богданівського сільського голови (Богданівська сільська рада Павлоградського району Дніпропетровської області), Спичинецького сільського голови (Спичинецька сільська рада Погребищенського району Вінницької області), Щурівського сільського голови (Щурівська сільська рада Ічнянського району Чернігівської області), Серебрянського сільського голови (Серебрянська сільська рада Роздольненського району Автономної Республіки Крим), Скуратівського сільського голови (Скуратівська сільська рада Малинського району Житомирської області), Штормівського сільського голови (Штормівська сільська рада Сакського району Автономної Республіки Крим), Орджонікідзевського селищного голови (Орджонікідзевська селищна рада Феодосійської міської ради Автономної Республіки Крим), Щотівського селищного голови (Щотівська селищна рада міста Антрацит Луганської області), Великописарівського селищного голови (Великописарівська селищна рада Великописарівського району Сумської області), Єнакієвського міського голови (Єнакієвська міська рада Донецької області), Кам’янського міського голови (Кам’янська міська рада Кам’янського району Черкаської області) на неділю 16 грудня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України. 2. Рекомендувати Верховній Раді України у проектах постанов з реєстр. №№ 11198 – 11198-33 від 11.09.2012 р., які не були вчасно розглянуті в сесійній залі, змінити дату проведення цих виборів з дати “2 грудня 2012 року” на “16 грудня 2012 року”. 3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний нагадав присутнім про те, що 5 вересня 2012 року на засіданні Комітету (Протокол №154/01) було розглянуто 34 проекти Постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень сільських, селищних, міських голів та прийнято рішення Комітету призначити позачергові місцеві вибори на неділю 2 грудня 2012 року. Дані проекти Постанов були зареєстровані 11 вересня 2012 року за реєстр.№№11198-11198-33. Проте Комітет, взявши до уваги вимоги частин першої та п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради України Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» та ту обставину, що дані проекти Постанов не були вчасно розглянуті в сесійній залі, ухвалив рішення, яким рекомендує Верховній Раді України змінити дату проведення цих виборів з дати «2 грудня 2012 року» на «16 грудня 2012 року». Пропозицію підтримано. 1.2. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо розгляду клопотання заступника Київського міського голови – секретаря Київської міської ради Г.Гереги щодо призначення позачергових виборів Київського міського голови. Доповідач поінформував, що 1 червня 2012 року Київський міський голова звернувся до Київської міської ради з особистою заявою про складання ним повноважень міського голови за власним бажанням, однак Київська міська рада розглянула питання про дострокове припинення повноважень Київського міського голови Черновецького Л.М. лише 12 липня 2012 року. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. С.Подгорний інформував, що відповідно до положень статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у разі звернення міського голови з особистою заявою до відповідної міської ради про складення ним повноважень, повноваження міського голови припиняються достроково з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт, та відповідна особа звільняється з посади. Таким чином, повноваження Київського міського голови Черновецького Л.М. були припинені 12 липня 2012 року – вже після того, як 3 червня 2012 року сплив передбачений Конституцією України чотирирічний строк його повноважень, оскільки на момент проведення виборів Київського міського голови 25 травня 2008 року та на момент набуття Черновецьким Л.М. повноважень Київського міського голови 3 червня 2008 року чинною була Конституція України в редакції від 28 червня 1996 року зі змінами, внесеними до неї Законом України від 8 грудня 2004 року № 2222-IV. Голова підкомітету звернув увагу, що зволікання Київської міської ради з розглядом поданої заяви Черновецького Л.М. призвело до того, що питання стосовно призначення виборів Київського міського голови не набуло правової однозначності. Під час обговорення наголошувалось, що ухвалюючи рішення з порушеного питання необхідно врахувати, що частиною другою статті 14 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передбачено, що чергові вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів проводяться одночасно на всій території України, крім випадків, встановлених Конституцією та законами України. При цьому чергові вибори депутатів місцевих рад, сільського, селищного, міського голови проводяться у зв'язку із закінченням визначеного Конституцією України строку повноважень депутатів відповідних рад, сільських, селищних, міських голів. Разом з цим, відповідно до частини третьої статті 14 зазначеного Закону позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України у разі дострокового припинення повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, а також в інших випадках, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». Водночас частиною п’ятою статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що Верховна Рада України може призначити позачергові вибори Київського міського голови за наявності рішень суду про визнання розпоряджень чи дій міського голови незаконними, висновків відповідного комітету Верховної Ради. При цьому питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів Київського міського голови може порушуватись перед Верховною Радою України головою Київської міської державної адміністрації. Враховуючи вищесказане, Комітет не дійшов згоди щодо рекомендації Верховній Раді України призначити позачергові вибори Київського міського голови, оскільки таке рішення не буде узгоджуватися з частиною третьою статті 14 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», і як наслідок – не відповідатиме пункту 20 статті 92 Конституції України, яким встановлено, що організація і порядок проведення виборів визначаються виключно законами України. Голова підкомітету С.Подгорний також нагадав, що 23 травня 2012 року (протокол засідання № 149/12) Комітет ухвалив рішення за результатом розгляду питання «Про доручення Голови Верховної Ради України Литвина В.М. щодо внесення пропозицій Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування у зв’язку із численними зверненнями щодо строків проведення наступних виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради, які були обрані на позачергових виборах у травні 2008 року», що питання призначення виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради перебуває в полі правової невизначеності, і тому воно перейшло в політико-правову площину. При цьому 23 травня 2012 року Комітет дійшов висновку, що рішення щодо призначення виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради може бути прийняте внаслідок розгляду відповідного питання Головою Верховної Ради України, Першим заступником і заступником Голови Верховної Ради України та головами депутатських фракцій і групи. Враховуючи вищевикладене, Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію рекомендувати Верховній Раді України призначити одночасно позачергові вибори Київського міського голови і депутатів Київської міської ради та провести їх навесні 2013 року, поінформувавши про це Голову Верховної Ради України В.Литвина. Він зауважив, що у такому разі наступні чергові вибори у місті Києві відбудуться разом з наступними черговими виборами депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, що будуть проводитися одночасно на всій території України у зв’язку із закінченням визначеного Конституцією України строку повноважень депутатів відповідних рад, сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових місцевих виборах 31 жовтня 2010 року. При цьому члени Комітету наголосили, що постанова про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради може бути прийнята Верховною Радою України як шостого, так і сьомого скликання у разі, якщо її проект буде внесений керівниками всіх депутатських фракцій (груп) Парламенту. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Утримався» - 1 народний депутат України. Пропозицію підтримано. 2. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про звернення Київської міської ради щодо розширення меж міста Києва шляхом приєднання селища Коцюбинське Київської області та про звернення Київської обласної ради щодо відновлення історичних меж селища Коцюбинське Київської області. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, О.Качний. Голова підкомітету В.Демчишен звернув увагу присутніх на те, що до повноважень Верховної Ради України, які визначенні виключно Конституцією України (на що неодноразово вказував Конституційний Суд України у своїх рішеннях), не віднесено зміну меж областей. Відповідно до пункту 29 статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить лише встановлення і зміна меж районів і міст. Доповідач поінформував про те, що зміна меж міста Києва шляхом приєднання селища Коцюбинське Київської області призведе до зміни меж Київської області. Крім того, згідно з частиною другою статті 173 та частиною першою статті 174 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів. Доповідач звернув увагу на те, що відповідне рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міської рад. Однак такий проект землеустрою на розгляд Верховної Ради України не був поданий. Голова Комітету О.Омельченко наголосив, що виключно судом вирішуються спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей (частина друга статті 158 Земельного кодексу України) та запропонував членам Комітету відмовити Київській міській та обласній радам у розширенні меж міста Києва шляхом приєднання селища Коцюбинське Київської області, про що поінформувати Заступника міського голови – секретаря Київської міської ради Г.Герегу та Голову Київської обласної ради О.Качного. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Пропозицію підтримано. 3. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови (Охтирська міська рада Сумської області) (реєстр. №11182, В.Даниленко, С.Гордієнко). Доповідач поінформував присутніх про те, що зазначеним проектом Постанови пропонується призначити на 2 грудня 2012 року позачергові вибори Охтирського міського голови Сумської області у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Охтирського міського голови О.Касьяненка на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. Враховуючи вищесказане та відповідно до вимоги частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” голова підкомітету С.Подгорний запропонував до обговорення проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови (Охтирська міська рада Сумської області) (реєстр.№11182), поданий народними депутатами України В.Даниленком та С.Гордієнком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому, змінивши при цьому дату призначення цих виборів на “16 грудня 2012 року”. 2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному. ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно. Рішення прийнято. 4. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про звернення голови Луганської обласної ради В.Голенка щодо дати проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ради та сільських, селищних, міських голів та про позицію з даного питання Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. Голова підкомітету С.Подгорний звернув увагу присутніх, що при обговоренні даного питання було висловлено декілька точок зору. Розглядаючи порушене питання члени підкомітету виходили з того, що відповідно до Основного Закону Україна є правовою державою (стаття 1), органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України (частина друга статті 6), закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (частина друга статті 8), органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19). Згідно з пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить «призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування». А також, пунктом 20 частини першої статті 92 Основного Закону встановлено, що організація і порядок проведення виборів визначаються виключно законами України. Враховуючи вищенаведене, голова підкомітету С.Подгорний зазначив, що за прийнятою 28 червня 1996 року Конституцією України депутати місцевих рад та сільські, селищні, міські голови обирались строком на чотири роки. Згодом, 8 грудня 2004 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Конституції України» (№ 2222-VI), згідно з яким термін повноважень депутатів місцевих рад збільшено з чотирьох до п’яти років (нова редакція частини першої статті 141). Чотирирічний термін повноважень сільських, селищних та міських голів, визначений частиною другою статті 141 Конституції України, при цьому не змінювався. 4 червня 2009 року Конституційний Суд України прийняв рішення за №13-рп/2009 у справі за конституційним поданням Київської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 141 Конституції України, відповідно до якого положення частин першої, другої статті 141 Конституції України, що встановлюють строки, на які обираються депутати до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради чи сільський, селищний, міський голова, слід розуміти так, що при обранні цих осіб на передбачених Конституцією України чергових та позачергових виборах на них поширюються відповідно п'ятирічний та чотирирічний строки повноважень. З урахуванням зазначеного Рішення Конституційного Суду України у частині другій статті 14 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10 липня 2010 року № 2487-VІ було передбачено, що чергові вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів проводяться одночасно на всій території України, крім випадків, встановлених Конституцією та законами України; чергові вибори депутатів обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, вибори сільського, селищного, міського голови проводяться у зв'язку із закінченням визначеного Конституцією України строку повноважень депутатів відповідних рад, сільських, селищних, міських голів. Згодом, 30 вересня 2010 року Конституційний Суд України Рішенням № 20-рп/2010 (справа про додержання процедури внесення змін до Конституції України) визнав таким, що не відповідає Конституції України, Закон України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року № 2222-ІV у зв'язку з порушенням конституційної процедури його прийняття. Зазначеним рішенням на органи державної влади покладався обов'язок невідкладного приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність до Конституції України від 28 червня 1996 року в редакції, що існувала до внесення до неї змін Законом, що був визнаний неконституційним. Відтак, конституційний термін повноважень депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів знову став уніфікованим і становив чотири роки. Тож на день проведення останніх чергових місцевих виборів 31 жовтня 2010 року (проведені згідно з Постановою Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році» від 1 липня 2010 року № 2412-VІ) чинною була редакція Конституції України від 28 червня 1996 року, якою був встановлений чотирирічний строк повноважень депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів. Отже депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови обиралися виборцями на чотири роки. Водночас частиною першою статті 58 Основного Закону України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Особливу увагу голова підкомітету С.Подгорний звернув на Рішення Конституційного Суду України від 4 червня 2009 року № 13-рп/2009 абзац п’ятий пункт 3 мотиваційної частини у підсумку аналізу положень Основного Закону (статті 1, частини другої статті 5, частини першої статті 38, статті 69, частини п'ятої статті 76, частини першої статті 103, частин першої, другої статті 141, частин першої, другої статті 77, пунктів 7, 28, 30 частини першої статті 85, пункту 1 частини першої статті 138), в якому стверджується, що «на конституційному рівні закріплено принцип періодичності проведення виборів, застосування якого згідно з міжнародними актами є важливою складовою їх демократичності. Зокрема, у статті 25 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права 1966 року (ратифікованого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 19 жовтня 1973 року) вказано, що кожен громадянин повинен мати можливість голосувати і бути обраним на справжніх періодичних виборах». Тож з урахуванням викладеного вище наступні чергові місцеві вибори мають призначатися на осінь 2014 року і відстрочення дати виборів порушує права виборців обирати і бути обраними до органів місцевого самоврядування. Однак, 1 лютого 2011 року парламентом прийнято Закон України «Про внесення змін до Конституції України щодо проведення чергових виборів народних депутатів України, Президента України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» № 2952-УІ, яким внесено зміни до статті 141 Конституції України. Відповідно до статті 141 чинної на сьогодні редакції Основного Закону України строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, та строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становлять п'ять років; чергові вибори сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного голови, обраних на чергових виборах. Разом з цим Законом № 2952-УІ не визначено термін проведення наступних після внесення змін до Конституції України чергових місцевих виборів. Необхідно також врахувати, що 12 травня 2009 року Конституційний Суд України Рішенням № 10-рп/2009 у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини першої статті 17 Закону України «Про вибори Президента України» та Постанови Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів Президента України» визнав неконституційними частину першу статті 17 Закону України «Про вибори Президента України» від 5 березня 1999 року № 474-XIV в редакції Закону України від 18 березня 2004 року № 1630-IV та Постанову Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів Президента України» від 1 квітня 2009 року № 1214-VI, зауваживши, що при обчисленні строку повноважень Президента України та визначенні дати його чергових виборів повинні застосовуватися положення частин першої, п'ятої статті 103, частини першої статті 104 Конституції України, оскільки згідно з пунктом 7 частини першої статті 85 Основного Закону України до повноважень Верховної Ради України належить «призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією Конституцією». При цьому Розділ II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Конституції України» (№ 2222-VI) не містив приписів про застосування при визначенні дати виборів Президента України, що відбуватимуться після набрання чинності цим Законом, положень частини п'ятої статті 103 Основного Закону України в попередній редакції. Таким чином, враховуючи положення статті 141 Конституції України можна стверджувати, що строк повноважень депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, обраних 31 жовтня 2010 року, становить п’ять років, і наступні чергові вибори сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів мають відбутися в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного голови, обраних на чергових виборах, тобто в останню неділю жовтня 2015 року. Отже, проаналізувавши вищезазначені положення Конституції, законів України та рішень Конституційного Суду України, Комітет дійшов висновку, що на сьогодні не можна однозначно визначити, на який рік будуть призначені наступні чергові місцеві вибори. Підсумовуючи викладене та беручи до уваги положення статей 39, 41 та 93 Закону України «Про Конституційний Суд України», члени Комітету запропонували Луганській обласній раді звернутися до Конституційного Суду України з конституційним поданням щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 14 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Пропозицію підтримано. 5. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Рекомендацій Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо переліку документів, які подаються до Верховної Ради України місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при порушенні питання про призначення позачергових місцевих виборів. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. Голова підкомітету С.Подгорний нагадав членам Комітету про необхідність остаточного схвалення вищезгаданих Рекомендацій Комітету щодо переліку документів. Відповідний проект було відпрацьовано секретаріатом з урахуванням позиції представників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх провідних асоціацій. Голова підкомітету С.Подгорний ознайомив присутніх із проектом Рекомендацій, подякував за конструктивну роботу представників Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України та запропонував їх підтримати. І. Документи, що подаються для розгляду питання про призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови 1. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови за його зверненням з особистою заявою до відповідної ради про складення повноважень (пункт 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія особистої заяви сільського, селищного, міського голови про складення ним своїх повноважень, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт звернення сільського, селищного, міського голови з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 2. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови у разі припинення його громадянства (пункт 2 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія Указу Президента України про припинення громадянства України відповідного сільського, селищного, міського голови (пункт 26 статті 106 Конституції України, стаття 22 Закону України «Про громадянство України»); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт припинення громадянства України відповідного сільського, селищного, міського голови, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). 3. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови у разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього (пункт 3 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, засвідчена печаткою відповідного суду або печаткою відповідної ради (пункт 3 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо відповідного голови, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 4. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови у разі набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до адміністративної відповідальності за корупційне правопорушення (пункт 3-1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення суду про притягнення голови до адміністративної відповідальності за корупційне правопорушення, яке набрало законної сили, засвідчена печаткою відповідного суду або печаткою відповідної ради (пункт 3-1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт набрання законної сили рішенням суду про притягнення голови до адміністративної відповідальності за корупційне правопорушення, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 5. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови у разі порушення ним вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю) (пункт 4 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення суду за наслідками розгляду справи про притягнення до відповідальності сільського, селищного, міського голови за порушення вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), засвідчена печаткою відповідного суду або печаткою відповідної ради (стаття 22 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» № 3206-VI від 07.04.2011 р.); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт порушення головою вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 6. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови у разі визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер (пункт 5 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення суду про визнання сільського, селищного, міського голови недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення померлим, завірена печаткою відповідного суду або печаткою відповідної ради (пункт 5 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт визнання голови судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частин сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 7. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови у разі його смерті (пункт 6 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р. ): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія свідоцтва про смерть голови, завірена печаткою відповідної ради (пункт 6 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення сільської, селищної, міської ради, яким береться до відома факт смерті голови, засвідчена печаткою відповідної ради (пункт 1 частини сьомої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). 8. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови за рішенням відповідної ради згідно з частинами другою та третьою статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (№ 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення сільської, селищної, міської ради про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, засвідчена печаткою відповідної ради (частина третя статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія протоколу сесії, на якій радою прийнято рішення про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, з обґрунтуванням підстав дострокового припинення його повноважень, засвідчена печаткою відповідної ради; копія протоколу лічильної комісії про встановлення результатів таємного голосування з питання дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, засвідчена печаткою відповідної ради; копії актів судових та правоохоронних органів про підтвердження фактів порушення сільським, селищним, міським головою Конституції, законів України, прав і свобод громадян, незабезпечення здійснення наданих йому повноважень, засвідчені печаткою відповідної ради ; копії протоколів засідань постійних, тимчасових контрольних комісій сільської, селищної, міської ради з попереднього розгляду питання про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, засвідчені печаткою відповідної ради; копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 9. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень голови за рішенням місцевого референдуму (частина друга та третя статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р. ): клопотання перед Верховною Радою України особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, щодо призначення позачергових виборів голови, надіслане не пізніше як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади голови (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення ради про проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, засвідчена печаткою відповідної ради (частина четверта статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія протоколу відповідної місцевої комісії з референдуму про встановлення результатів референдуму, засвідчена печаткою відповідної ради (частина четверта статті 41 Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» № 1286-XII від 03.07.1991 р.); копія повідомлення про результати референдуму, опубліковане в друкованому виданні (частина дев’ята статті 41, стаття 44 Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» № 1286-XII від 03.07.1991 р. ); копія першої сторінки паспорта громадянина України сільського, селищного, міського голови, повноваження якого достроково припинені, що надається з метою точного, однозначного і безпомилкового відображення прізвища, імені та по батькові зазначеної особи, засвідчена печаткою відповідної ради (протокол №118/06 засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 30.03.2011р.). 10. Призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови за поданням голови відповідної обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації (частина п’ята статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): подання голови обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації про призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови (частина п’ята статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); обґрунтування підстав дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови; копії актів судових та правоохоронних органів про підтвердження фактів порушення сільським, селищним, міським головою Конституції, законів України, прав і свобод громадян, незабезпечення здійснення наданих йому повноважень, засвідчені печаткою відповідного органу. ІІ. Документи, що подаються для розгляду питання про призначення позачергових виборів сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради 1. Призначення позачергових виборів сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради відповідно до частини першої статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (№ 280/97-ВР від 21.05.1997 р.): подання сільського, селищного, міського голови, голови обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації про призначення позачергових виборів відповідної ради (частина четверта статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); обґрунтування підстав дострокового припинення повноважень місцевої ради: - прийняття рішень з порушенням Конституції України, законів України, прав і свобод громадян, ігнорування при цьому вимог компетентних органів про приведення цих рішень у відповідність із законом; - непроведення без поважних причин радою сесій у строки, встановлені законом, або невирішення радою питань, віднесених до її відання (частина перша статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копії рішень судів про визнання незаконними актів ради, засвідчені печаткою відповідного суду (частина четверта статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). 2. Призначення позачергових виборів сільської, селищної, міської, районної в місті ради за рішенням місцевого референдуму (частина друга статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997 р.): подання сільського, селищного, міського голови (частина четверта статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»); копія рішення ради про проведення місцевого референдуму, засвідчена печаткою відповідної ради (стаття 21 Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» № 1286-XII від 03.07.1991 р.); копія протоколу відповідної місцевої комісії з референдуму про встановлення результатів референдуму, засвідчена печаткою відповідної ради (частина четверта статті 41 Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» № 1286-XII від 03.07.1991 р.); копія повідомлення про результати референдуму, опубліковане в друкованому виданні (частина дев’ята статті 41, стаття 44 Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» № 1286-XII від 03.07.1991 р.). За наслідками обговорення проекту Рекомендацій Комітету голова підкомітету С.Подгорний запропонував підтримати проект висновку Комітету щодо схвалення зазначених Рекомендацій. УХВАЛИЛИ: Затвердити зазначені Рекомендації. Звернутися до партнера Комітету - Швейцарсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO) - з проханням забезпечити видання даних Рекомендацій накладом 13000 примірників для їх розповсюдження місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. 6. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про місцеві ініціативи (реєстр.№9404, н.д. О.Черноморов). В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. Доповідач нагадав присутнім про те, що 18 квітня 2012 року Комітет вже розглядав попередню редакцію проекту Закону України «Про місцеві ініціативи» та ухвалив рішення за наслідками розгляду в першому читанні повернути її суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Взявши до уваги висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та висновок, підготовлений експертами Програми Ради Європи «Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні», Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України законопроект за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Верховна Рада України 22 червня 2012 року підтримала рішення Комітету та пропозицію автора законопроекту щодо необхідності його доопрацювання. Доповідач поінформував, що даним законопроектом пропонується визначити правові засади, організацію, порядок внесення на розгляд та прийняття рішень у порядку місцевої ініціативи з метою забезпечення прав членів територіальних громад вирішувати питання місцевого значення. У доопрацьованому проекті враховано ряд зауважень висловлених раніше Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради, зокрема, щодо встановлення правовими актами місцевого самоврядування додаткових критеріїв належності до територіальної громади, уточнено поняття та деталізовано предмет місцевої ініціативи, виправлені редакційні та змістовні неточності законопроекту стосовно порядку внесення та розгляду місцевої ініціативи тощо. Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук ознайомив присутніх членів Комітету із оновленим висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління зазначає, що прийняття даного законопроекту і встановлення у частині 2 статті 9 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» правила, згідно з яким порядок внесення місцевої ініціативи на розгляд ради має визначатися виключно «законом про місцеві ініціативи», а не представницьким органом місцевого самоврядування або статутом, як це передбачено у чинній редакції цього положення, призведе до необґрунтованого звуження прав місцевого самоврядування на самостійне вирішення питань місцевого значення та вважає доцільним за результатами розгляду в першому читанні повернути законопроект на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи. Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» вважає, що зазначений законопроект, як такий, що спрямований на більш повне забезпечення прав громадян на участь у здійсненні місцевого самоврядування, заслуговує на підтримку. Враховуючи вищесказане, голова підкомітету М.Трайдук запропонував до обговорення проект висновку Комітету за наслідками розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про місцеві ініціативи» (реєстр.№9404 від 03.07.2012 р.), внесений народним депутатом України О.Черноморовим, прийняти за основу. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука. ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» - 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 7. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року" (щодо вдосконалення окремих положень) (реєстр. №11104, друге читання). Доповідач поінформував, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект був прийнятий парламентом за основу із скороченням строку підготовки 18 вересня 2012 року, Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування було доручено доопрацювати його з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести на розгляд Верховної Ради України у другому читанні. В.Демчишен зазначив, що Комітет розглянув 64 зауваження і пропозиції, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до даного законопроекту, які Комітет підготував у вигляді порівняльної таблиці. Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував до обговорення проект висновку Комітету щодо прийняття законопроекту з реєстр.№ 11104 в другому читанні та в цілому. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Забарський. УХВАЛИЛИ: 1. Підготувати до розгляду парламентом у другому читанні проект Закону України про внесення змін до Закону України ''Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року" щодо вдосконалення окремих положень у вигляді порівняльної таблиці, беручи до уваги, що 22 зауваження і пропозиції доцільно врахувати, 1 – врахувати частково, 41 – відхилити. 2. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду проекту Закону України про внесення змін до Закону України ''Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року" щодо вдосконалення окремих положень (реєстр. № 11104) в другому читанні прийняти його в другому читанні та в цілому відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України. 3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання голові підкомітету з питань державного будівництва, народному депутату України Демчишену В.В. ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» - 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 8. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим" (щодо управління майном) (реєстр. №11174, друге читання). Доповідач поінформував присутніх про те, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект був прийнятий парламентом за основу із скороченням строку підготовки 18 вересня 2012 року, Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування було доручено доопрацювати його з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести на розгляд Верховної Ради України у другому читанні. За результатами роботи Комітетом до розгляду законопроекту у другому читанні підготовлено порівняльну таблицю, яка а містить 4 пропозицій, що надійшли від народних депутатів України, 2 з яких враховано, а 2 – відхилено. Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував до розгляду проект висновку Комітету за результатами розгляду у другому читанні прийняти даний законопроект в другому читанні та в цілому. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України за результатами розгляду проекту Закону України про внесення зміни до статті 15 Закону України «Про Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим» (реєстр. № 11174), за результатами розгляду у другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому. 2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України України – голові підкомітету з питань державного будівництва В.В.Демчишену. ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, ««Не брали участі в голосуванні»» - 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 9. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення змін до Законів України "Про Кабінет Міністрів України" та "Про центральні органи виконавчої влади" (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №10457, друге читання). Доповідач поінформував присутніх про те, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект був прийнятий парламентом за основу 6 вересня 2012 року, Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування було доручено доопрацювати його з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести на розгляд Верховної Ради України у другому читанні. За результатами роботи Комітетом до розгляду законопроекту у другому читанні підготовлено порівняльну таблицю, яка містить 18 пропозицій, що надійшли від народних депутатів України, 9 з яких враховано, 4 - враховано по суті, 5 – відхилено. Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував до розгляду проект висновку Комітету за результатами розгляду у другому читанні прийняти даний законопроект в другому читанні та в цілому. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Н.Доброханська. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади (реєстр.№10457) за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому. 2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України при розгляді цього питання голові підкомітету з питань державного будівництва, народному депутату України В.Демчишену. ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, ««Не брали участі в голосуванні»» - 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 10. СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про порушення клопотання перед Головою Верховної Ради України щодо нагородження позаштатного консультанта Комітету В.Л.Федоренка цінним подарунком Верховної Ради України з нагоди Дня юриста (8 жовтня). Доповідач ознайомив присутніх із вимогами Положення про Подяку Голови Верховної Ради України, затвердженого Розпорядженням Голови Верховної Ради України № 316 від 18 липня 1997 року, повноваженнями Комітету при нагородженні цією відзнакою парламенту, нагадав про основні досягнення кандидата на нагородження та запропонував підтримати відповідне подання. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. З огляду на значний особистий внесок у розвиток державного будівництва та місцевого самоврядування України, багаторічну плідну співпрацю з Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та з нагоди Дня юриста, звернутися до Голови Верховної Ради України з поданням про нагородження позаштатного консультанта Комітету Федоренко Владислава Леонідовича цінним подарунком. ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно. Рішення прийнято. 11. СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка та Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про порушення клопотання про нагородження головного консультанта секретаріату Комітету Дмитрук Л.В. Грамотою Верховної Ради України. С.Гордієнко ознайомив присутніх із вимогами Положення про Почесну грамоту та Грамоту Верховної Ради України, повноваженнями Комітету при нагородженні цією відзнакою парламенту, нагадав про основні досягнення кандидата на нагородження та запропонував підтримати відповідне подання. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. З огляду на значний особистий внесок у розвиток державного будівництва та місцевого самоврядування України, багаторічну плідну діяльність в Апараті Верховної Ради України, з нагоди Дня місцевого самоврядування звернутися до Верховної Ради України з поданням про нагородження головного консультанта секретаріату Комітету Дмитрук Людмили Валентинівни відзнакою Верховної Ради України – Грамотою Верховної Ради України. ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно. Рішення прийнято. 12. Кадрове питання. СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про призначення О.А.Маковського на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Заслухали інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо вакантних посад у секретаріаті Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та розглянули пропозицію щодо кандидатури помічника-консультанта народного депутата України Маковського Олександра Анатолійовича на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету, як такого, що перебуває у кадровому резерві на дану посаду. Враховуючи вимоги Закону України “Про державну службу” та відповідно до частини четвертої статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга запропонувала підтримати відповідне подання. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: Підтримати дану пропозицію. Доручити Голові Комітету звернутися з поданням про призначення О.Маковського на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету до Голови Верховної Ради України. ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно. Рішення прийнято. |
Протокол №156/03 від 01.10.12р.
Опубліковано 11 грудня 2012, о 13:18
Ще за розділом
17 грудня 2012 16:07
17 грудня 2012 12:44
11 грудня 2012 13:18
26 листопада 2012 14:45
21 листопада 2012 17:24
02 жовтня 2012 12:39
28 вересня 2012 16:43